εκπαιδευση σκυλων, εκπαιδευτες σκυλων

Η θετικη εκπαιδευση σκυλων δεν είναι απλά να μάθει ο ΣΚΥΛΟΣ να κάθεται, να μένει μόνος του, να ξαπλώνει κ.λ.π.

Η βασική φιλοσοφία για τη θετική Εκπαίδευση Σκύλων  είναι να μπορούν οι Εκπαιδευτές σκύλων να βρούν τι επιθυμεί και τι αρέσει στον κάθε ΣΚΥΛΟ και ανάλογα να πράξει. Τις καλές συμπεριφορές να τις ενισχύσει και να τις κάνει πιο δυνατές και τις κακές και ανεπιθύμητες να τις εξαλείψει και να τις απομακρύνει. Ποιό είναι όμως το μυστικό για να γίνει η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΚΥΛΩΝ με θετικό τρόπο;

 

Είναι η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΚΥΛΩΝ που γίνεται με φαγητό μόνο ή παιχνίδι;

1. Η θετική Εκπαίδευση  Σκύλων δεν είναι απλά να μάθει ο ΣΚΥΛΟΣ  να κάθεται, να μένει μόνος του, να ξαπλώνει κ.λ.π.

Η βασική φιλοσοφία για τη θετική Εκπαίδευση Σκύλων  είναι να μπορούν οι Εκπαιδευτές σκύλων να βρούν τι επιθυμεί και τι αρέσει στον κάθε ΣΚΥΛΟ και ανάλογα να πράξει. Τις καλές συμπεριφορές να τις ενισχύσει και να τις κάνει πιο δυνατές και τις κακές και ανεπιθύμητες να τις εξαλείψει και να τις απομακρύνει. Ποιό είναι όμως το μυστικό για να γίνει η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΚΥΛΩΝ με θετικό τρόπο;

Κατά τη γνώμη μου, όχι. Τα πιο πάνω στοιχεία έρχονται σε δεύτερο χρόνο.


2. Θα πρέπει να σκεπτόμαστε εμείς πολύ θετικά για τον , ΣΚΥΛΟ που εκπαιδεύουμε.

Θα πρέπει πρώτα εμείς να πιστέψουμε ότι αυτός ο ΣΚΥΛΟΣ είναι ο μοναδικός και ότι με τις σωστές κινήσεις θα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙ με τέτοιο τρόπο, που θα τον βλέπουν όλοι και θα τον θαυμάζουν. Αλλά αυτό θα πρέπει να το πιστέψουμε πραγματικά και όχι απλά να το λέμε μόνο, γιατί αν δεν το πιστέψουμε, πραγματικά δεν θα μπορέσουμε να το περάσουμε και στην ψυχολογία του ΣΚΥΛΟΥ.

3. ΟΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ  ΣΚΥΛΩΝ να έχει τη δυνατότητα και την εμπειρία να παρατηρεί προσεκτικά τον ΣΚΥΛΟ πως κινείται, πως κοιτάζει και γενικά όλες τις αντιδράσεις του.

Για παράδειγμα, αν περπατήσουμε για μια ώρα με έναν ΣΚΥΛΟ μικρό ή μεγάλο σε ηλικία, θα δούμε ότι κάποιες φορές θα είναι δίπλα μας, άλλες φορές θα μένει πίσω, άλλες φορές θα τραβάει, κάποιες άλλες θα είναι διστακτικός και αγχωμένος. Αν την άλλη μέρα και ώρα κάνουμε την ίδια διαδρομή με τον ίδιο τρόπο, θα δούμε ξανά τις ίδιες αντιδράσεις και στα ίδια σημεία. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να κρατήσουμε την καλή εικόνα της διαδρομής και να δούμε τι συμβαίνει στη διαδρομή και η συμπεριφορά του ΣΚΥΛΟΥ δεν ήταν καλή.

Δεν σας έχει τύχει κάποιες φορές να φωνάζετε έναν ΣΚΥΛΟ  και να έρχεται κοντά σας πολύ γρήγορα και άλλες φορές να μην έρχεται και να σας αγνοεί;

Αυτό γίνεται γιατί έχουμε δεχτεί και τις δυο συμπεριφορές και τη θετική και την αρνητική και δεν του έχουμε δείξει τι ακριβώς θέλουμε απ’ αυτόν.
4. Για να ζούμε όλοι αρμονικά, πρέπει από την αρχή να του βάλουμε κάποια όρια και να είμαστε πολύ πειθαρχημένοι και 
αυστηροί.
Γνωρίζω περιπτώσεις μιας κυρίας που είχε πάρει ένα πολύ ωραίο μαλτεζάκι δύο μηνών. Μέχρι που το σκυλάκι έγινε δύο ετών δεν το αποχωρίστηκε ποτέ από κοντά της. Μαζί στην βόλτα, στο αυτοκίνητο, στο σπίτι και στην δουλειά το έπαιρνε κάποιες φορές και τα βράδια κοιμόταν στο κρεβάτι της. Ξαφνικά μια μέρα, αποφάσισε ότι ο ΣΚΥΛΟΣ δεν θα είναι στο σαλόνι και το βράδυ θα κοιμόταν μόνος του στην κουζίνα. Δηλαδή, έτσι ξαφνικά από τη μια μέρα στην άλλη, θα έπρεπε να αλλάξει ο ΣΚΥΛΟΣ συνήθειες και συμπεριφορά, χωρίς πρώτα, σιγά σιγά να του το μάθει.

Τελικά ο μικρός Micky όταν έβρισκε πόρτα ανοιχτή πήγαινε γρήγορα στο μαξιλάρι της κυρίας και έκανε τσίσα και στο σαλόνι πολλές φορές έκανε τα κακά του.
Αυτό δεν έγινε ούτε από εκδίκηση προς την κυρία του, ούτε από πείσμα. Έγινε γιατί ξαφνικά ο μικρός Micky ένιωσε ότι το κρεβάτι και το σαλόνι δεν του ανήκουν και ήταν ξένος γι αυτά. Δεν μπορεί να καταλάβει το γιατί.
Το δίδαγμα αυτής της πραγματικής ιστορίας είναι ότι θα πρέπει από την αρχή να είμαστε ξεκάθαροι και συνεπείς για ν’ αποφεύγουμε τα μπερδέματα.
5. Πρέπει να ξέρετε ότι τα ΣΚΥΛΙΑ είναι ζώα της συνήθειας και φοβούνται το άγνωστο. Οι αλλαγές θα πρέπει να γίνονται σταδιακά.

Για παράδειγμα, αν θα πάμε σε ένα άλλο σπίτι, καλό θα είναι πριν γίνει η μετακόμιση να πάμε μια βόλτα με τον ΣΚΥΛΟ να δει το καινούργιο σπίτι, να τον πάμε μια βόλτα στη νέα του γειτονιά, να μυρίσει και γενικά να συμμετέχει σε όλη τη διαδικασία.

6. Ένα πολύ βασικό κομμάτι είναι να προσέχουμε την υγεία του και το μέρος που μένει, γιατί μπορεί να αρρωστήσει είτε σωματικά, είτε ψυχολογικά. Αν προσέχουμε μπορεί να αποφύγουμε πολλές δύσκολες καταστάσεις.
Παράδειγμα, αν βάλουμε το ΣΚΥΛΟ  μας σε μια αυλή δεμένο και ο γείτονας έχει κάτι στην αυλή του, μια γάτα, παιδάκια που παίζουν, ένα άλλο σκυλάκι κ.λ.π., ο σκύλος μας μπορεί να γαβγίζει και να τραβάει όλη μέρα την αλυσίδα σαν τρελός. Αυτό του δημιουργεί προβλήματα στην ψυχολογική και σωματική του υγεία.

7. Θα πρέπει όταν είμαστε μαζί του να περνάμε ποιοτικό χρόνο. Ο ποιοτικός χρόνος δεν είναι μόνο η βόλτα, το παιχνίδι, το φαγητό. Τα σκυλιά τρελαίνονται να τα χαϊδεύεις και να τους μιλάς. Με αυτό τον τρόπο η σχέση γίνεται πιο βαθιά με πολύ καλά αποτελέσματα, κυρίως στην εκπαίδευση. Ο ευτυχισμένος ΣΚΥΛΟΣ έτσι δουλεύει με πολύ όρεξη και χαρά.

8. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΣΚΥΛΩΝ δεν θέλει βιαστικές κινήσεις. Το γρήγορο ποτέ δεν είναι καλό. Θέλει ηρεμία, αυτοσυγκράτηση,ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ , τεχνικές ανάλογα με την ράτσα. Σε οποιο κεντρο εκπαιδευσης σκυλων απευθυνθειτε θα πρεπει να ξερετε οτι με λιγα μαθηματα δεν μπορουμε να πετυχουμε τον στοχο.


9. Θα πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε τον χαρακτήρα του. Για παράδειγμα, όλα τα ζώα σε αυτό τον πλανήτη, χρειάζονται κάποιες φορές να είναι μόνα τους. Εμείς θα πρέπει να το σεβόμαστε αυτό  και να μην τα ενοχλούμε.Όλοι οι γιατροί ανά τον κόσμο, μας λένε ότι η πρόληψη είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για την υγεία μας. Θα συνιστούσα να κάνετε κι εσείς το ίδιο με τοΚΟΥΤΑΒΙ σας.

Όταν είναι να φέρετε το ΚΟΥΤΑΒΙ σας στο σπίτι, να ξέρετε ότι αν έχουμε ένα χαλί θα μας το κατουρήσει, αν έχουμε παπούτσια στο πάτωμα θα τα φάει, τις κάλτσες θα τις σχίσει κ.λ.π.

Γι αυτό θα πρέπει όλ’ αυτά να τα μαζεύουμε  και να δώσουμε χρόνο στο ΣΚΥΛΑΚΙ τι επιτρέπεται και τι όχι.

10. Τέλος, θα πρέπει κάθε στιγμή να του δείχνουμε ότι είναι μοναδικός, ότι δεν θα τον αφήσουμε ποτέ και μαζί μας θα έχει πάντα ασφάλεια και να είστε σίγουροι ότι ο ΣΚΥΛΟΣ  αυτό θα το ανταποδώσει με τον πιο ωραίο τρόπο.